Бриф на розробку сайту

Незалежно від специфіки, призначення, розміру, цілі розробки інтернет-ресурсу на початковому етапі необхідно заповнити бриф на створення сайту. Це анкета, яку виконавець надсилає потенційному замовнику. Вона містить питання, що стосуються різних аспектів діяльності компанії і розробки веб-продукту. Від того наскільки повно і грамотно будуть дані відповіді, багато в чому залежить ефективність передбачуваної співпраці, успішність проекту.

В останні роки веб-студії все частіше віддають перевагу такому опитувальнику перед живим спілкуванням з клієнтом, так як він дозволяє істотно заощадити час обох сторін, який міг бути витраченим на переговори. Замовник може скачати бриф на розробку сайту, зайшовши на веб-ресурс виконавця і в спокійній обстановці його заповнити. Це дає змогу ретельно продумати деталі наданої інформації, не забувши згадати про дрібні, але важливі нюанси.

Виконавець, в свою чергу, зможе вдумливо вивчити вміст анкети, що дозволить йому скласти повне уявлення про компанію, її стиль, оцінити, наскільки реальна розробка сайтів з урахуванням описаних замовником бюджетом, термінами.

Основні блоки питань

Залежно від специфіки веб-ресурсу вони можуть дещо відрізнятися, однак стандартний короткий бриф на створення сайту включає наступні розділи:

  1. Мета проекту. Тут важливо вказати, для чого він розробляється (залучення передплатників, відвідувачів, зростання продажів товарів, послуг, представництво в мережі, створення певної репутації і т.д.)
  2. Інформація про організацію. Загальні відомості можуть включати основні напрямки діяльності, опис продукту, його переваг, географічні дані (охоплення регіонів), цілі та стратегії розвитку.
  3. Портрет цільової аудиторії, на яку буде орієнтований веб-ресурс. Щоб розуміти, що писати в цьому блоці варто подивитися бриф на розробку сайту приклад заповнення якого завжди можна знайти в інтернеті. Найчастіше тут вказуються моменти, які об’єднують усіх клієнтів (вік, стать, приналежність до якої-небудь групи, спільноти, захоплення, рівень доходу та ін.)
  4. Конкурентне середовище. Важливо вказати найбільш сильних суперників в своєму сегменті зі згадуванням їх переваг і недоліків.
  5. Рекомендації щодо структури. У цьому пункті варто, не вдаючись у подробиці, вказати приблизну кількість розділів в головному меню з визначенням їх короткого змісту.
  6. Побажання щодо дизайну. Тут необхідно описати спільне бачення. Вітається надання референсів – посилань на ресурси, оформлення яких подобається замовнику. Так бриф на створення веб сайту дозволить розробнику сформувати уявлення про його смаки, уподобання.
  7. Бюджет і терміни реалізації проекту. На даному етапі всі цифри можуть бути тільки приблизними, адже точна інформація може бути отримана тільки після складання ТЗ.

Важливо відзначити, що багато хто плутає бриф із технічним завданням, проте це абсолютно різні документи. Перший являє собою стислу інструкцію для розробника, другий – конкретний максимально докладний опис заходів по її реалізації. ТЗ веб-студія складає самостійно і передає на затвердження власникові компанії або уповноваженій особі.

Завантаживши або заповнивши онлайн бриф на розробку сайту, замовник надасть виконавцю коротку вижимку, основні тези того, що він хотів би отримати в результаті. Це дозволить сторонам швидше досягти взаєморозуміння і стати єдиною командою на шляху до спільної мети.