Види сайтів

62
0

Надзвичайно швидкий розвиток і розширення інтернет-простору, що спостерігається останнім часом, зробило необхідним введення класифікації веб-ресурсів за цілою низкою ознак. В даний час види сайтів розрізняються за призначенням, дизайном, рівнем мобільності, тематичною спрямованістю контенту і т.д. Це дає користувачеві можливість оцінити інтернет-майданчик з точки зору корисності, а фахівця з розробки зрозуміти, що від нього вимагає замовник. З огляду на те, що створення інтернет магазину кардинально відрізняється від блогу або лендінгу, це суттєво полегшує процес взаєморозуміння.

Типи сайтів в залежності від функціоналу

Основоположним критерієм оцінки будь-яких веб-ресурсів є можливість задовольнити певну потребу або інтерес відвідувача. З цієї точки зору вони діляться на ряд категорій за призначенням і виконуваними функціями.

Сайти-візитки: найпростіше представлення компанії або людини в мережі

Найчастіше це найпростіші за структурою односторіночники, які містять основну, коротко викладену інформацію про компанію або приватну особу із зазначенням контактних даних для зв’язку різними способами (телефон, e-mail і т.д.). Цей вид сайтів необхідний організації або людині, яка не пов’язує свою діяльність з всесвітньою мережею, проте хоче заявити про себе в інтернет-просторі. Дуже добре підходить для приватних підприємців, невеликих фірм-початківців.

Корпоративні сайти: коли потрібно багато розповісти про компанію

Значно більш масштабні проекти, покликані детально розповісти про організацію:

  • історії створення;

  • місії, мету;

  • стратегії розвитку;

  • основні напрямки діяльності;

  • конкурентні переваги;

  • робочу команду і т.д.

У сучасному світі розробка корпоративного сайту – обов’язкова умова повноцінного існування будь-якої компанії, так як без власного представництва в інтернеті вона не буде сприйматися більшістю партнерів як авторитетна і така, що заслуговує на увагу.

Такий веб-ресурс може мати тільки представницьку функцію або брати безпосередню участь у практичній діяльності. Корпоративні типи сайтів істотно розрізняються за призначенням і можуть одночасно виконувати завдання інтернет-магазину.

Комерційні сайти: коли електронна комерція – це мета існування

Одна з найбільш поширених категорій, що дозволяє сотням тисяч людей по всьому світу налагодити прибутковий бізнес в інтернеті. У цю категорію можна віднести:

  1. Лендінг. Односторінкові веб-ресурси, які просувають яку-небудь певну послугу або товар. Їх кінцевою метою є спонукання відвідувача до певної дії, що вигідна компанії: замовлення зворотного дзвінка, додавання позиції в кошик, оплата.

  2. Інтернет магазини. Максимально популярні види сайтів, основним розділом яких є каталог з картками товарів, що містять їх опис, зображення, відгуки покупців. Обов’язковою умовою діяльності інтернет-магазину є можливість реєстрації в особистому кабінеті для зручності здійснення покупки. Також розробка сайтів цієї категорії передбачає наявність інформаційних сторінок з описом можливих алгоритмів доставки, оплати, повернення, гарантійного обслуговування.

  3. Майданчики для бронювання. Надають послуги з віддаленої купівлі квитків на будь-які види транспорту, різні заходи (концерти, виставки, конференції, екскурсії), попереднє замовлення номерів в готелях, готелях, хостелах, столиків в ресторанах, оренді квартир і т.д.

Блоги: спосіб спілкування блогера зі своєю аудиторією

Відмітна особливість цього типу сайтів – постійне оновлення контенту будь-якого типу (текстового, мультимедійного, графічного). У своєму блозі особистість, група людей, представник будь-якої організації відображає події, ділиться думками, надає інформацію з різної тематики, комунікує з користувачами у відгуках до постів. В даний час такі майданчики стали невід’ємною частиною життя багатьох людей, які виступають в якості блогерів або їх аудиторії.

Найчастіше вони є частиною корпоративного веб-ресурсу, розділом, в який фахівці викладають вузькоспеціалізовані статті, безпосередньо пов’язані зі специфікою діяльності компанії.

Портали інтернет ЗМІ і не тільки

Масштабні інтернет-майданчики, що нагадують блоги, але з більш розширеним функціоналом. Такі види сайтів розраховані на величезну аудиторію з різними інтересами, захопленнями. Найчастіше вони об’єднують кілька сервісів з можливістю читання новин, спілкування на форумах, участі в голосуваннях, користування електронною поштою, зберігання особистої інформації і т.д.

Соціальні мережі: найпопулярніші ресурси останнього десятиліття

Ще одна категорія великих веб-майданчиків, призначена для знайомства, спілкування, розваги користувачів, що надає можливість поділитися зі світом інформацією про себе, свої інтереси, значимі події. В останні роки активно використовується для розвитку власного бізнесу, просування товарів, послуг.

WEB-додатки: максимум взаємодії з користувачем

Корисні типи сайтів, що надають доступ до програмних продуктів. Відрізняються високим ступенем інтерактивності, що дозволяє здійснювати різні дії. Володіють максимально розвиненим юзабіліті, щоб в режимі реального часу відгукуватися на різні запити користувачів.

Класифікація в залежності від рівня оптимізації ресурсу

З огляду на те, що вихід в інтернет можливий не тільки зі стаціонарного комп’ютера, але і з маси інших гаджетів з іншою конфігурацією екрану, максимально важливим стає параметр адаптивності шаблону веб-ресурсу. За цим критерієм виділяють чотири види сайтів:

  1. Статичні. Найчастіше це ресурси старого зразка, адаптовані тільки під десктопну версію, незручні для перегляду зі смартфона або планшета. На них контент відображається в зменшеному вигляді, тому кожен елемент доводиться збільшувати окремо.

  2. Адаптивні. Такі шаблони припускають наявність для окремих елементів стандартних розмірів, які підбираються залежно від ширини браузера на конкретному гаджеті. Інформацію про ширину вони отримують за допомогою медіа-запитів CSS. Адаптивні шаблони часто впроваджуються на застарілі статичні веб-ресурси з метою створення їх мобільних версій.

  3. Рухливі. Більш просунуті типи сайтів, які підходять для будь-яких типів пристроїв. Коректне відображення окремих елементів тут досягається за рахунок того, що їх розмір на екрані визначається не пікселями, а процентним співвідношенням ширини браузера.

  4. Чуйні. За допомогою таких шаблонів стало можливим як створення сайту візитки, так і розробка великого порталу, які однаково добре відображаються на екранах різного розміру, конфігурації. Плавна зміна контенту, найвищий рівень гнучкості тут досягається за рахунок поєднання переваг адаптивних і рухливих шаблонів. Дані про розміри браузера в конкретному гаджеті надходять у відповідь на медіа-запити. Установки текстових, графічних і інших елементів визначаються в співвідношенні до інших компонентів контенту.

Інші критерії класифікації розрізняють види сайтів за параметрами доступності (відкриті, закриті), способом формування контенту (статичні, динамічні), розміщення в мережі (зовнішні, локальні), типом контенту (новинний, освітній, телевізійний, соціальний, розважальний, технічний) і т.д.