Контекстна реклама або пошукова оптимізація. Що вибрати?

53
0

Розкрутка сайту – ключовий етап у забезпеченні впізнаваності продукту, збільшення продажів, зростання трафіку, і, в кінцевому підсумку, досягнення запланованих показників ефективності, прибутковості бізнесу. В ході її реалізації багато власників веб-ресурсів стикаються з вибором: сео або контекстна реклама. Це два основні інструменти, на яких базуються всі стратегії розвитку інтернет-майданчика. Вони мають різну спрямованість, методику реалізації, по-різному проявляють свою ефективність.

Що таке SEO і PPC

У пошукових системах ранжування сайтів здійснюється в залежності від ступеня відповідності (релевантності) вмісту сайту введеному користувачем запитом. Для цього використовуються спеціальні алгоритми, які до кінця не вивчені seo-фахівцями, так як принцип їх дії не розкривається. Крім того, вони знаходяться в постійній динаміці. Відповідаючи на питання, що таке сео просування, необхідно розуміти, що це цілий комплекс заходів, які спрямовані на підвищення позиції веб-ресурсу в пошуковій видачі по запитам, відповідним напрямку розвитку бізнесу.

Для ефективної реалізації seo-стратегії необхідно провести масштабні роботи, які передбачають формування семантичного ядра, наповнення сторінок релевантним унікальним контентом, формування внутрішньої перелінковки, нарощування посилальної маси і т.д.

В цьому плані PPC – це набагато менш трудомісткий проект. Абревіатура розшифровується як pay per click або оплата за клік. Користувач розміщує оголошення через сервіс пошукової системи і оплачує кожен перехід, який зробив користувач, клікнувши на посилання. Розбираючись, що таке контекстна реклама, важливо відзначити, що ефективність інструменту досить висока.

По-перше, оголошення розміщуються на найвидніших пріоритетних місцях у верхній частині сторінки пошуку. Це відразу привертає увагу користувача. По-друге, особливість цієї технології полягає в вузькому таргетуванні, тобто орієнтації на потрібний сегмент цільової аудиторії. В результаті оголошення бачать саме зацікавлені, потенційні клієнти.

Щоб зрозуміти, що краще контекстна реклама або seo, варто детально розглянути кожну з методик розкрутки веб-сайтів, оцінивши їх позитивні і негативні моменти.

Контекстна реклама: переваги та недоліки

Популярність PPC в нашій країні і світі неухильно зростає, що обумовлено цілим рядом плюсів її застосування:

  1. Отримання швидкого результату. За умови грамотного налаштування трафік, кількість дзвінків, замовлень помітно зростають вже протягом першої доби.
  2. Охоплення саме цільової аудиторії. В ході налаштування кампанії параметри споживачів можуть зазначатися гранично точно, звужуючи або розширюючи коло в залежності від побажань замовника.
  3. Можливість швидко протестувати зміни на сайті (новий дизайн, реструктуризація і т.д.). Це ключова перевага контекстної реклами перед seo просуванням, так як в цьому випадку для оцінки реакції відвідувачів знадобиться не один місяць.
  4. Орієнтація на перегляд на різних девайсах. Особливо вдало оголошення відображаються на смартфонах, адже відразу знаходяться у верхній частині екрану.

Перш ніж замовити контекстну рекламу, важливо врахувати і її негативні аспекти:

  • Необхідність постійних фінансових вливань. Кампанія буде працювати, поки не закінчиться бюджет на її проведення. Потім приріст трафіку, замовлень і т.д. почне швидко зменшуватися до початкового рівня.
  • Висока залежність від професіоналізму організатора кампанії. В цьому плані недоліки контекстної реклами полягають в тому, що недосвідчений маркетолог може витратити тисячі гривень на оплату кліків, які не дадуть ніякого результату.

 

Плюси і мінуси SEO

Для початку варто згадати про численні переваги:

  1. Підвищення авторитету сайту. Грамотно оптимізований, він отримує більшу лояльність з боку пошукових систем і їх алгоритмів.
  2. Довіра користувачів. Деякі з них упереджено ставляться до рекламної розкрутки і принципово не переходять за посиланнями оголошень, вважаючи за краще природну видачу.
  3. Орієнтація на довгострокову перспективу. Якщо контекст має строго обмежений термін дії, то переваги сео просування в тому, що планомірні дії створюють основу для підтримки постійно високих позицій в пошуковій видачі.
  4. Щодо низькі витрати на реалізацію стратегії, розкидані на значний часовий проміжок.

Мінуси seo просування:

  • ризик потрапити під фільтри зі зниженням позицій за умови використання «сірих» методів, які знаходяться на межі між забороненими і допустимими для пошукових систем. При цьому веб студія може грамотно їх використовувати для підвищення ефективності застосовуваних інструментів;
  • низька швидкість отримання результатів. Чекати перших поліпшень доведеться не менше 1-2 місяці. Реалізація запланованої стратегії в цілому може зайняти від 6 місяців до року.

Основні критерії вибору

Найчастіше вибір: сео просування або контекстна реклама, ґрунтується на комплексному аналізі конкретної ситуації і оцінці факторів, що впливають.

Тематика сайту

Деякі веб-ресурси з самого початку не підходять для організації рекламної кампанії, оскільки їх продукт не входить в список дозволених для реклами. У маркетолога навряд чи вийде налаштувати PPC для зростання продажів на сайті тютюнових виробів, зброї та боєприпасів, іграшок «для дорослих» і т.д.

Ключова мета розкрутки

Розбираючись, що таке сео, важливо розуміти, що його основне завдання – залучення на веб-сайт органічного трафіку, тобто відвідувачів, які перейшли зі сторінки пошукової видачі. Зростання їх кількості поступово призведе до підвищення показників. Головна мета PPC – збільшення продажів в ході реалізації кампанії. Після її закінчення приріст трафіку зійде нанівець.

Терміни очікування результату

В цьому плані інструменти також кардинально різняться: контекст дає негайний, але короткостроковий ефект. Seo потребує часу для того, щоб побачити перші позитивні зрушення. Зате досягнутий результат збережеться надовго.

Вплив фактора сезонності

Сайтам, які спеціалізуються на реалізації товарів, що користуються попитом переважно кілька місяців в році (опалювальне обладнання, купальники, велосипеди, кондиціонери, шуби і т.д.), варто віддати перевагу PPC. У випадку з просуванням такого продукту переваги seo часто виявляються мінімальні.

Необхідність доробок сайту

За цим критерієм пальма першості також належить контекстній рекламі, адже для запуску кампанії не потрібно щось заздалегідь готувати на самому інтернет-майданчику. Створення сайтів це перший пункт реалізації плану сео просування. Ця стратегія передбачає тривалу багатоетапну підготовку, яка включає доопрацювання існуючого і написання нового оптимізованого текстового контенту, усунення помилок, битих посилань, поліпшення юзабіліті і т.д.

Підсумок

Кожен з розглянутих інструментів має свої нюанси реалізації, плюси і мінуси. Однак в більшості випадків не варто вибирати сео або контекст, так як обидва можуть вдало доповнювати один одного. Таргетовані рекламні оголошення раціонально запустити на початковому етапі розкрутки, щоб забезпечити впізнаваність бренду. Одночасно з цим можна зайнятися пошуковим просуванням, яке дасть гарантовані результати дещо пізніше.

Коментарі
Ви можете першим додати коментар.
Залишити коментар