З початком роботи над просуванням сайту, професійна веб студія в першу чергу аналізує показники його роботи, які залежать насамперед від відвідуваності. Залучення цільової аудиторії – основна мета розкрутки веб-ресурсу, яка гарантовано зможе підвищити прибутковість і ефективність роботи компанії. Щоб її досягти, важливо розуміти, звідки можуть прийти нові користувачі, які ще нічого не знають про продукт або послугу. Тому фахівцеві, який займається розкруткою, важливо розуміти, що таке джерело трафіку, скільки їх можна задіяти в просуванні, які з них найбільш ефективні.
Це визначення включає всі сторонні сайти, пошукові системи, рекламні оголошення, соцмережі, платформи та інші канали, із яких за посиланнями може прийти цільова аудиторія. Для зручності аналізу вся ця різноманітність розподілена на кілька категорій.
Органічне джерело трафіку
Це один з наймасштабніших каналів в Інтернеті, який об’єднує користувачів, що прийшли за посиланнями з видачі пошукових систем. Googlebot щодня заходить на сайти, вивчає їх структуру і контент, після чого визначає рівень корисності кожного. Залежно від цього відбувається ранжування, тобто розподіл позицій веб-ресурсів у видачі за певними запитами.
Якщо вдалося потрапити в ТОП-3 – це величезне досягнення, оскільки близько 75% користувачів вибирають для переходу на вимогу одну з перших трьох рядків, розташованих у верхній частині списку. Щоб органічні джерела трафіку направляли на сайт достатній потік відвідувачів, сео-фахівці реалізують ряд заходів:
грамотне заповнення мета-тегів, в першу чергу Title, Description;
впровадження розділів FAQ, що дають короткі відповіді на популярні запити;
сео просування за рахунок створення оптимізованого за певними ключами текстового контенту.
Рекламний трафік
Це не безкоштовні джерела трафіку, які передбачають розміщення в мережі оголошень. Вони називаються контекстною рекламою і розташовуються у верхній частині сторінки видачі відразу під пошуковим рядком або в самому низу після всіх результатів. Оплата за такі послуги пошукових систем залежить від популярності запиту, за яким оголошення буде виводитися, а також від місця його дислокації на сторінці. Кінцева ціна рекламної кампанії залежить від кількості кліків і переходів користувачів. Для того щоб замовити контекстну рекламу в Гуглі, є платформа Google Adwords.
Платні джерела трафіку сайту характеризує головна особливість. На відміну від сео-просування, що вимагає часу для отримання результату, вони ефективні в короткостроковому періоді, поки діє рекламна кампанія.
Соціальний трафік
В останні роки цей канал залучення цільової аудиторії набирає все більшої популярності, так як складно знайти в сучасному світі людину, яка не зареєстрована ні на одній платформі для спілкування. Щоб ефективно використовувати подібні джерела трафіку список заходів з просування може бути наступним:
створення сторінок в соцмережах, на яких буде розміщуватися інформація про нові товари, послуги, акції, інші цікаві споживачеві заходи, розташовані поруч;
замовлення реклами у популярних блогерів з великою аудиторією передплатників. Вони можуть згадувати бренд компанії в своїх постах або сторіс;
розміщення платної реклами в новинній стрічці.
E-mail розсилка
Ефективні джерела безкоштовного трафіку, що дозволяють не привернути нову, а зацікавити стару цільову аудиторію. Розсилка рекламних листів на випадкові e-mail адреси вважається спамом, а повідомлення про нові акції та продукти раніше зареєстрованим на сайті користувачам може допомогти відновити співпрацю з ними.
З цією метою може використовуватися не тільки пошта, але і різні месенджери (Viber, WhatsApp, Telegram) за умови, що клієнт вказав у формі для заповнення свій телефон.
Як проаналізувати джерела трафіку свого сайту
Відвідуваність веб-ресурсу необхідно вивчати постійно і в динаміці. Не менш важливо володіти інформацією про те, звідки приходить найбільше користувачів, а які канали працюють неефективно. Тому перш ніж замовити настройку таргетированной реклами, необхідно детально проаналізувати досвід минулих рекламних кампаній.
У питанні вивчення джерел трафіку Google Analytics є найбільш дієвим інструментом. Це безкоштовна платформа, на якій в зручній для аналізу формі представлена вся інформація про відвідуваність в динаміці. Для роботи на ній власнику веб-ресурсу або сео-спеціаліста досить зареєструвати аккаунт і встановити лічильник. Для зручності користувачів всі канали розбиті на декілька категорій:
Organic Search – переходи з пошукових систем;
Paid Search – контекстна реклама;
Direct – прямі переходи за адресою сайту;
Email – розсилка пошти;
Social – переходи з соціальних мереж і т.д.
Як дізнатися джерела трафіку чужого сайта
Для розробки дійсно ефективної стратегії просування ресурсу в Інтернеті важливо аналізувати не тільки показники своєї відвідуваності, але і відстежувати ситуацію, що складається у конкурентів. Це дозволить використовувати успішний досвід і уникнути можливих помилок без негативних наслідків.
У деяких випадках отримати інформацію про відвідуваність можна з лічильника, розміщеного на сайті. Однак цих даних недостатньо для проведення детального аналізу. Крім того, багато комерційних ресурсів приховують цей блок від відвідувачів.
Набагато ефективнішим способом дізнатися джерела трафіку чужого сайту, є робота зі спеціалізованими сервісами. Одним з найбільш великих і популярних в останні роки є SerpStat, що працює з більш ніж 200 банками даних, які надає Google. З його допомогою сео-фахівець зможе отримати детальну і розгорнуту інформацію про діяльність стороннього ресурсу:
вік, структура, відмінності;
технології отримання органічного трафіку (семантика, мета-теги);
проведених рекламних кампаніях в Google Adwords і їх ефективності;
активності в соцмережах;
кількості реферальних посилань на сторонніх інтернет-майданчиках і т.д.
Отримана інформація дозволить провести детальний, поглиблений аналіз джерел трафіку конкурента з метою оптимізації власної стратегії і складання плану її реалізації.