Алгоритми перевірки і ранжирування сайтів пошуковими системами поступово ускладнюються і стають більш строгими, тому потрапити під фільтри Гугла можуть не тільки ті, хто злісно порушує всі встановлені регламенти, а й веб-майданчики, які прагнуть виконувати правила. У зв’язку з цим і власнику ресурсу, і оптимізатору, який відповідає за seo просування, важливо розбиратися в видах санкцій, розуміти, за що вони можуть накладатися, і як з-під них вийти.
Що таке фільтр Google
Він являє собою частину алгоритму пошукової системи, яка перешкоджає тому, щоб недобросовісні сайти, які використовують переспам, клоакінг, плагіат, прихований текст і т.д., потрапили в видачу. Якщо раніше дізнатися, що сайт потрапив під фільтр Гугла, можна було по різкому падінню позицій, зниженню трафіку, то останнім часом обмеження накладаються не настільки явно, тому виявити їх стає складніше. Найчастіше це проявляється в стагнації, тобто відсутності зростання всіх аналізованих показників, незважаючи на те, що використовуються ефективні та дієві в інших випадках методи просування.
Тому перш ніж замовити контекстну рекламу або купувати посилання, варто з’ясувати, чи не ввів Google певні обмеження щодо веб-ресурсу. Вони можуть зачіпати його в комплексі або застосовуватися до окремих сторінок. Крім того, специфіка їх впливу залежить від виду.
Які бувають фільтри від Гугл
Пісочниця (Sandbox). Область застосування санкцій – молоді, новостворені майданчики. Його мета – допуск в видачу виключно авторитетних сайтів. З огляду на те, що довіру можна заслужити тільки з часом, фільтр Google «карає» тих, хто ще не встиг проявити себе з кращого боку. Запобігти виникненню подібної ситуації можна на стадії створення, коли власник купує не новий, а старий, бувший у використанні домен, обов’язково з чистою історією і незаплямованою репутацією.
Панда (Panda). Відповідає за текстовий контент, перевіряючи статті на якість, корисність для користувачів, унікальність. Під фільтр Панда потрапляють веб-майданчики, що займаються плагіатом, злодійством, що розміщують на своїх сторінках тексти з низькими показниками унікальності. Також під санкції може потрапити контент з високою частотою повторення ключових слів, з використанням неприродних фраз типу «купити ноутбук київ недорого», а також з незадовільною структуризацією тексту (відсутність заголовків, абзаців, списків).
-30. Діагностується легко: веб-ресурс різко втрачає 30 позицій у видачі. Застосовується до тих, хто використовує чорні методи сео-просування: клоакінг, дорвей, прихований текст або редіректи.
Пінгвін (Penguin). Відповідає за перевірку ресурсів на наявність посилань, отриманих «нечесним» шляхом. При цьому неправильним може вважатися будь-яке посилання, яке проставив не користувач або відвідувач. З огляду на те, що оптимізатори часто займаються їх закупівлею з метою просування, в зоні ризику знаходяться багато сайтів. Найчастіше Гугл Пінгвін накладає санкції на окремі сторінки, які пов’язані з недобросовісними посиланнями.
Колібрі (Hummingbird). Покликаний подбати про корисність контенту для відвідувачів. Його застосування забезпечує можливість отримання користувачем інформації, яка релевантна введеному запиту. Під Колібрі потрапляють ті, хто використовує штучні методики просування, оптимізуючи тексти під запити, які не відповідають змісту статей.
Крім того, на ресурс обмеження можуть накладатися за низьку швидкість завантаження, технічні помилки, значну кількість битих посилань, відсутність мобільної версії, велика кількість скарг від користувачів і т.д.
Як дізнатися, що сайт під фільтром Гугла
Одна з найбільш явних ознак знаходження під санкціями – відсутність головної сторінки у видачі. Щоб переконатися в правдивості побоювань, варто перевірити сайт на фільтри Гугла в його сервісі Search Console у вкладці «Заходи, прийняті вручну». Найчастіше тут відображається інформація про те, які дії були зроблені для обмеження можливостей веб-ресурсу.
Однак якщо інформація про заходи відсутня, це не завжди означає, що все в порядку. Ще один інструмент для перевірки – аналіз відвідуваності. Якщо спостерігається її різке зниження без видимих причин (закінчення рекламної кампанії або сезону популярності продукту), це говорить про наявність санкцій. Також варто проаналізувати трафік у аналогічних майданчиків, що діють в тому ж регіоні і сегменті ринку. Якщо розрив між сайтом, що перевіряється і сайтами конкурентів становить 10 і більше відсотків, можна впевнено говорити про те, що фільтри Google накладені.
Як вийти з-під фільтра Google
Після того як було виявлено наявність впливу з боку пошукової системи, важливо зрозуміти, в якому саме аспекті просування були допущені прикрі помилки. Саме їх усунення допоможе відновити втрачені позиції. Загальні рекомендації:
виконати перевірку на фільтри Гугла з метою визначення їх виду. З цією метою можна написати в техпідтримку Google;
якщо проблема полягає в текстовому контенті, необхідно підвищити унікальність, корисність, інформативність статей, позбутися від переспама;
якщо помилки допущені в формуванні посилальної маси, потрібно проаналізувати якість, тематику, авторитетність джерел. Для цього використовуються спеціальні сервіси. З усіх незадовільних джерел посилання необхідно видалити.
Щоб не опинитися в неприємній ситуації, важливо довірити роботу з просування професіоналам. Рекомендується, щоб вирішенням цих завдань займалася веб студія з успішним досвідом в даній сфері, великим портфоліо і численними позитивними відгуками. Вона ж зможе допомогти швидко вивести сайт з-під фільтра Гугла, якщо це вже сталося.