Ім’я домену: що це таке і як правильно вибрати доменне ім’я

41
0

Кожен веб-сервер в мережі має свою IP-адресу, через яку здійснюється доступ користувачів. Вона представляється у вигляді набору розділених точками цифр, що зручно для комп’ютерів, проте абсолютно не запам’ятовуються людиною. Щоб вирішити проблему, до інфраструктури Інтернету було введено доменне ім’я сайту. Зручна адреса ресурсу, що легко читається, виділяє серед інших і служить ефективним засобом просування.

Що таке доменне ім’я сайту

Це поняття є основою, з якої починається створення веб-ресурсу. Воно вводиться в адресному рядку браузера для переходу, вказується в контактній інформації, при реєстрації, тому значення для майбутнього розвитку інтернет-майданчика складно переоцінити. Щоб підбір домена був зроблений грамотно, варто розібратися в структурі, що складається з декількох рівнів:

  • другий, третій, четвертий. Це символи, що знаходяться зліва від крапки. Їх придумує власник ресурсу при реєстрації. Можуть містити назву компанії, відображати специфіку діяльності. Для написання можуть використовуватися латинські літери, кирилиця, цифри або тире. Головне, дотримуватися принципу унікальності;

  • перший. Кілька символів праворуч від крапки, що визначають зону діяльності веб-ресурсу. Власник вибирає варіант із запропонованих реєстратором і не може створювати свій. Підбирається ім’я домену за географічною ознакою і визначає країну (ua, ru, fr), регіон, область, місто (lviv.ua, kiev.ua, kh.ua). Якщо створення сайтів припускає комерційну спрямованість, варто вибрати com, biz, інформаційну – info. Провайдери, інші організації, пов’язані з IT-технологіями, часто вважають за краще net. Іноді географічна складова комбінується з тематичною, наприклад, com.ua;

  • нульовий. Позначається крапкою в кінці і не виводиться в адресному рядку.

Будь-яка назва домену має ієрархічну структуру, де кожен наступний рівень належить попередньому.

Від чого повинен залежати вибір домену

За умови грамотного підбору може багато в чому визначити впізнаваність, успішність, відвідуваність ресурсу. В ході формування варто звернути увагу на ряд моментів:

  1. Довжина. Правильний вибір доменного імені грунтується на принципі лаконічності. Якщо містить кілька слів (краще не більше трьох), їх необхідно розділити тире без пробілів. Оптимальний варіант – зареєструвати варіанти з тире і без, що забезпечить захист від недобросовісних конкурентів.

  2. Зміст. Повинно дублювати назву компанії, особливо якщо є впізнаваність у споживача, або відображати специфіку діяльності. Це дасть потенційним користувачам орієнтири для запам’ятовування адреси. Важливо, щоб не було співзвучності з доменами конкурентів, це зіграє їм на руку. Якщо підібрати домен схожий з відомим розкрученим брендом, це може спричинити проблеми, пов’язані з порушенням авторських прав.

  3. Регіон. Географічна прив’язка веб-ресурсу важлива, адже дозволяє орієнтуватися на аудиторію в певній країні, області, місті. Це дає перевагу перед конкурентами, які вважали за краще загальні доменні зони типу org або biz.

  4. Мова. Останнім часом набирає популярність тенденція використання кирилиці, оскільки обрати домен, що складається із знайомих окові символів, означає забезпечити більшу запам’ятовуваність і впізнаваність. Найчастіше його можна не писати, а сприймати на слух. Як доменній зоні варто віддати перевагу укр. Важливо пам’ятати, що поєднувати латинські та кириличні символи неприпустимо. У той же час адреса латинськими символами сприймається звичніше, головне, щоб в написанні було важко помилитися.

В ідеалі можна зареєструвати ряд доменів для різних регіонів, якщо компанія має розгалужену мережу філій, а також на латиниці і кирилиці для просування онлайн і оффлайн. Їх можна підв’язати до одного ресурсу.

Як домен може вплинути на просування сайту 

Фактично просування веб сайтів починається на етапі грамотного складання назви, що може безпосередньо вплинути на успішність розкрутки. Багато хто з розробників і сео-фахівців рекомендують вибрати домен, що містить одне або кілька найважливіших ключових слів. Головне не переспамити, щоб не потрапити під фільтр. Не менш важливо звернути увагу на наступні критерії:

  • кількість рівнів. Чим їх більше, тим менш авторитетний веб-ресурс в очах пошукових систем. Доменні імена третього і нижче рівнів часто видаються безкоштовними майданчиками для ведення блогів. Їх надійність не дуже велика, адже будь-яка проблема з сервером, може стати причиною втрати контенту без можливості відновлення. Якщо майданчик надає можливість вибору домену другого рівня, це не дуже підвищує надійність на думку пошукових роботів. В результаті при ранжируванні перевага віддається сайтам, які мають справу з великим реєстратором;

  • історія. Пункт актуальний для власників, які купують домен, який раніше використовувався іншим ресурсом. Тут важливо звернути увагу на вік (чим старше, тим лояльніше пошуковики), термін продовження (краще, щоб попередніх власників було мінімальне число), зміна ТІЦ (не повинно бути різких стрибків). Особливо важлива історія накладення фільтрів. Якщо майданчик з цією назвою було забанено, відновити репутацію в Goolge буде складно.

Визначити, який вибрати домен для сайту краще з точки зору запам’ятовуваності поза Інтернетом та адаптованості для ефективного просування в мережі, нелегко. Особливо, якщо у власника ресурсу немає досвіду в створенні, розкрутці веб-майданчиків. Тому питання підбору оптимальної назви і розробки, просування варто довірити фахівцям. Професійна веб студія в Києві, Харкові чи Одесі зможе швидко, грамотно впоратися з цими завданнями. При цьому витрати на оплату її послуг будуть в рази менше, ніж ціна витраченого часу на спроби створити сайт і зареєструвати назву самостійно.