Індекс Google та індексація сайту: просто про важливе

138
0

Багато в чому ефективна робота Google стає можливою за рахунок наявності індексу — бази, що формується пошуковими роботами, у яку безперервно додається нова інформація з веб-ресурсів. Тому індексація сайту це — одне з ключових понять у його роботі, яке забезпечує видимість у системі Гугл. У ході створення бази сторінка спочатку зберігається у вигляді копії, після чого її вміст перекладається в зручний для робота формат у вигляді кодів, що відображають найбільш часто використовувані слова, фрази та їхню позицію в документі. Пізніше при зверненні користувача до пошукового рядка це дає можливість швидко проранжувати наявні веб-сайти за релевантністю і скласти список, який максимально відповідає введеному запиту.

Заповнення бази може здійснюватися двома способами:

  • вручну власником, адміністратором ресурсу. У цьому випадку URL додається в спеціальну форму. Використовується нечасто через низьку ефективність процесу;

  • автоматично роботом (Googlebot), який переходить із зовнішніх посилань або аналізує файл sitemap.xml.

Така індексація сайту найбільш поширена, вона переважно визначає швидкість заходу сторінок в індекс. При цьому боти поділяються на кілька категорій: основні, які сканують весь вміст ресурсу, і швидкі, призначені для обробки щойно оновленої інформації. Останні найчастіше працюють із новинними порталами. Інші категорії пошукових роботів аналізують нетекстовий контент (зображення, відео і т.д.) З огляду на важливість даного процесу, у ключові завдання, які ставить перед собою веб студія, що займається просуванням, входить забезпечення якомога швидшого потрапляння Googlebot на веб-ресурс і внесення інформації про нього в базу пошуку.

Як індексувати сайт у Гугл: основні методики

Система Google — незалежна організація, вплинути на роботу якої з метою прискорення сканування ресурсу, неможливо. У своїй діяльності вона використовує спеціальні алгоритми, механізм функціонування яких до кінця не зрозумілий і не роз’яснюється ні користувачам, ні сео-фахівцям. На швидкість індексації впливає цілий комплекс чинників, що включає специфіку веб-проекту, кількість урлів, краулінговий бюджет і т.д. Однак, кілька інструментів для оптимізації процесу з боку власника все ж існує.

Файл Sitemap.xml — справжня нитка карта сайту

Перший спосіб додати сайт в індекс Гугла, який використовує більшість веб-майстрів. Цей файл являє собою провідну карту, у якій представлена структура розміщення контенту, основні принципи його організації. Зайшовши в Sitemap.xml Googlebot, отримує інформацію про те, на які сторінки необхідно зайти в першу чергу, де відбулося останнє оновлення. Таким чином, виходить направляти рух пошукового бота в потрібному напрямку.

Це особливо важливо для веб-ресурсів значного масштабу, а також тих, хто переважно додає мультимедійний або новинний контент. Для акцентування уваги на таких сторінках створюються окремі карти.

Search Console — інструмент від Google для веб-майстрів

Ще один максимально поширений спосіб, як прискорити індексацію сайту або певних його URL. Google Search Console є безкоштовним сервісом, що дозволяє швидко налагодити взаємодію власника веб-ресурсу із системою. Він дає можливість отримувати інформацію про його відображення для користувачів, інтенсивність трафіку, можливі збої в роботі з метою аналізу помилок, впровадження заходів щодо поліпшення релевантності контенту, усунення недоліків.

Робота із сервісом починається з реєстрації на етапі запуску проекту в роботу. Надалі він може використовуватися для додавання в індекс окремих сторінок (новостворених або на яких відбулося оновлення). Для цього потрібний URL вставляється в рядок для перевірки, що знаходиться в розділі Інструменти сервісу, після чого активується кнопка «Запросити індексацію». Її натискання запускає в дію алгоритм робота, згідно з яким заданий URL сканується в порядку пріоритетної черги, тобто практично миттєво.

Повністю проіндексувати сайт в Google швидко таким способом не вийде, але окремі особливо важливі на даний момент веб-сторінки будуть відображені в базі в найкоротші терміни.

Реферальні переходи (включаючи пости в соціальних мережах)

Одним із найбільш ефективних способів поліпшення впізнаваності ресурсу у цільової аудиторії, а значить, і популярності в пошукової системи, є нарощування зовнішньої посилальної маси. Вона забезпечить максимально часті відвідування ботом певних сторінок по реферальним переходам. Головне в цьому процесі — правильно вибрати зовнішній майданчик для розміщення посилання. Це повинен бути дійсно авторитетний ресурс, на який заходить швидкий робот, наприклад, відомий інтернет-журнал, великий інформаційний портал, майданчик для блогерів.

Щоб індексація сайту в Google проходила швидше, можна купити «місце» під посилання безпосередньо у власника або через спеціалізовані сервіси — біржі.

Як перевірити наявність URL в пошуку Гугла

Для цього також існує кілька інструментів.

Використання пошукових операторів

Найбільш поширеним і часто використовуваним є “site:”. Цей набір символів необхідно ввести в рядок пошуку Google разом з адресою сайту без префікса “http: //”. В отриманій видачі відобразяться всі містимі в пошуку URL з урахуванням піддоменів, якщо вони є. Така перевірка індексації в Google використовується переважно для визначення приблизної кількості сторінок, які потрапили в базу пошукової системи. Вона актуальна для невеликих веб-ресурсів.

Застосування Search Console

Цей сервіс для веб-майстрів дозволяє не тільки оптимізувати процес індексації, але і відстежувати динаміку, обсяги надходження сторінок до видачі. Для роботи з ним користувачеві необхідно спочатку додати свій ресурс в Search Console, тобто пройти процедуру реєстрації.

Як протікає індексація сайту перевірити можна в розділі Покриття сервісу. Отриманий звіт дозволить наочно побачити всі URL, які:

  • працюють нормально;

  • виключені з пошуку;

  • мають некритичні проблеми.

Окремо відображається список виявлених помилок. Важливо враховувати, що інформація може бути трохи неточною через те, що звіт складається за підсумками останнього обходу Googlebot.

Залучення сторонніх сервісів

Такий спосіб передбачає установку плагінів або скриптів, які є доповненням до браузеру й носять назву букмарклет. Вони зберігаються в розділі Закладки й активуються натисканням відповідного значка. Серед найбільш популярних можна виділити:

  • RDS bar;

  • SEO-tools;

  • Seo Magic.

Крім того, надасть детальну інформацію про те, наскільки успішна індексація сайту перевірка сторонніми сервісами: Seogadget, Xseo, Netpeak Spider, Netpeak Checker і ін. Вони не лише сканують усі сторінки ресурсу на предмет наявності в пошуковій видачі, але й надають масу інших корисних даних :

  • коди відповідей;

  • інформація про посилальної масі (внутрішньої й зовнішньої);

  • аналіз мета-тегів, заголовків і т.д.

Можливі помилки індексації сайту або окремих сторінок

Процес створення й розвитку веб-проекту не завжди протікає гладко, стикатися з невдачами доводиться на різних етапах. Винятком не є і стадія сканування пошуковими роботами, які особливо ретельно перевіряють кожну сторінку на наявність помилок, проблем, недоліків. Серед основних причин того, що у веб-майстрів не виходить досить успішно індексувати сайт у Гугл, можна виділити:

  1. Відсутність у Google достатньої інформації про існування ресурсу. Це особливо стосується відносно молодих проектів. Поліпшити їх сприйняття Гуглом можна, налагоджуючи внутрішню перелінковку, нарощуючи кількість посилань на зовнішніх майданчиках із високим трафіком.
  2. Закриття сайту для сканування. Така ситуація виникає, коли ресурс використовує noindex або.htaccess налаштований неграмотно. Якщо у файлі robots.txt є директива Disallow, індексація Гугл також стає неможливою.
  3. Технічні помилки. Сюди можна віднести некоректні HTTP-заголовки, мета-теги, редіректи, несчитуване кодування, нестабільне функціонування хостингу.
  4. Незадовільна якість сторінок: неунікальний контент, однакові мета-теги, заголовки на різних сторінках, уповільнена швидкість завантаження, помилки 404.
  5. Бан ресурсу. Може бути накладено за злодійство контенту, надлишок реклами, контрольний або текстовий спам, накрутки та інші порушення встановлених правил.

Після кожного заходу щодо виправлення помилок необхідно перевірити індексування сайту, щоби визначити, наскільки виконані дії були ефективні.

Роль процесу сканування вмісту ресурсу і його додавання в пошукову базу складно переоцінити, оскільки він служить основою, на якій будується seo просування проекту. Від того чи додана сторінка у видачу, і як вона буде оцінена з погляду відповідності (релевантності) запиту користувача, залежить яку позицію займе веб-ресурс у середовищі конкурентів. Це, у свою чергу, визначить трафік, відвідуваність, інші ключові показники успішності. Тому на питанні індексації сайту в Гуглі має бути зосереджено основну увагу як на стадії запуску в роботу, так і на всіх наступних етапах підтримки і просування.